16 Ekim 2015 Cuma

Supra SLX Başlamak Üzere!!1!!

Herkese merhaba. 
Keyfim yerinde, çok lakayt, seviyesiz, argo yazı çıkabilir ortaya. Okumadan uyarayım. Bir de uyarı geldi.


Facebookta filan görmüşsünüzdür, akıllı adamın uğraşmayacağı, saçma olduğu kadar enteresan, enteresan olduğu kadar garip, kâh ağlatacak, kâh güldürecek bir projeye niyetlendim.
Neydi bu proje? Supra SLX

Amacı neydi bu projenin? Tofaş Doğan kasasına 2JZ kodlu Supra motorunu koyup sağlıklı şekilde drift yapmak. Neden akıllı adamın uğraşmayacağını anlamışsınızdır herhalde.

Önceki aracım BMW 3.25 Turbo artık drift kulübünün şefkatli kollarında çaylak drift meraklılarına drift eğitimi vermek için kullanılıyor. Motoru elimde kalmasın diye aylar öncesinden sattığım araç aynı motor ile iki antrenman üç eğitim çıkardı, hala yürümeye devam ediyor. Alaman yapmış harbiden. Neyse, BMW mevzusu kapandı, yeni çağ başladı. Artık etiketçiyim. Şaka la şaka. (Ama güzelmiş etiketçi olmak hoşuma da gitti. :D)

Supra SLX nereden geldi aklıma?
Şimdi, öncelikli amacımın, ne yurt dışında, ne Türkiye'de yapılmamış bir araç ile drift yapmak olduğunu söylesem de inanmayın. Asıl amaç, ben TeamArt'ın el emeği göz nuru araçları ile pistte drift yaparken otoparkta amaçsızca dönen Şahin'in daha çok ilgi çekmesini kıskandım. Evet ulan kıskandım, itiraf ediyorum n'olmuş? :D Tamam, sakinim.


Tofaş ile drift olur mu olmaz mı düşünürken her zamanki gibi TeamArt'a danıştım. İlk danıştığım anlarda anlamsızca suratıma bakan, ciddiyetimi anlayınca s**tir çeken abiler oldu. Olsun, yılmadım, yıldıramadılar.

İddia ediyorum! ki kolay kolay yapmam böyle şeyler. İsmail usta 2jz motor konusunda Türkiye'de herkese saplar. Arabayı şimdi götürsem bir haftada 2jz oturtur. (Gazı da verdik, hemen bitirirsin artık abi ehehe)
İsmail ustaya biz arkadaşlar arasında "turbo" diyoruz. Sizde diyebilirsiniz artık. Turboya fikrimi ilk söylediğimde verdiği tepki "at arabası getir, 2jz takarım" oldu. Gazı kim kime vermiş jeton yeni düşüyor benim :) Turbodan gazı da aldıktan sonra şahin-doğan piyasasını kurcaladım. Yemin ediyorum projenin en zor kısmı Türkiye'de sağlam ve ucuz tofaş bulmak oldu. Tabi şimdiye kadar. ehehe ilerde ne şemsiyeler açılır içeride belli değil.

Aylarca araç aradım, kimisine çok niyetlendim, kimisiyle pazarlığımızı bile yaptık kısmet olmadı. Dün (15.10.2016) yine malum sitede tofaş ararken, şimdiki arabacıların suya bu dediği günlerde Tofaşa binen arkadaşım Mert Güven ile diyaloğa girdim. İş yerime yakın bir tane '97 model Doğan SLX 1.6 i.e. (ne harf varsa koymuş lavuklar) buldum. Mert yakındaymış atladı geldi. Yıllardır tanıdığım adamın hiç bu kadar ölücü olabileceğini düşünmemiştim eheh. Arabanın önce ırzına geçti, sonra pazarlık etti. Kapora filan verdik ben daha ne olduğunu anlamamıştım, meğer almışız arabayı. :D

Ahanda araba. (Arkadaki araba)

Mert arabayı aldık dedikten sonra ben. (Arkadaki araba)


Fazlada uzatmayayım.
Vel hasıl kelam, projeye başlamaya az kaldı ama kar yağana kadar Doğan SLX 1.6 i.e. (ismine sokim) aracımı semt aracına çevirip binmeyi planlıyorum. :D

Bu arada aracın tüm evrelerini Can Sandel Atasoy'un objektifinden, uzundan biraz kısa metrajlı belgesel tadında video ile taçlandırmayı planlıyoruz.

Yazının devamını projeye başladığımda getiririm artık. Bol fotoğraflı olarak tabi.

7 yorum:

  1. Abi allah utandirmasin. Merakla bekliyorum insallah birgun onumden gecersin de goruruz seni. Tekrardan hayirli olsun ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. önünden geçersem önüme atla, arabaya bin olum neden sadece görüyosun :D

      Sil
    2. Hahaha orasini dusunmemistim abi yani atlarim abi 😂

      Sil
  2. Kanka yine co pilotun olarak gazlamaya hazirim😁

    YanıtlaSil
  3. Ahh anasini satiyim 2008 drift isleri ciddilesmeye basladiginda olimpiyatin otoparkinda aklima gelen swap projesi.. okadar utandimki millet banada siktiri ceker diye kimselerle paylasamamistim :( helal olsun hayirli ugurlu olsun insallah suprizler yasatmaz merakla takipteyim allah kolaylik versin

    YanıtlaSil
  4. https://www.youtube.com/watch?v=xU6fbWlV3Fg maalesef....

    YanıtlaSil